From Qur'an || From Hadith

From Qur'an Surah Al-An'am (The Cattle) 6:164

Say: "Shall I seek a lord other than Allah, while He is the Lord of all things? No person earns any (sin) except against himself (only), and no bearer of burdens shall bear the burden of another. Then unto your Lord is your return, so He will tell you that wherein you have been differing."

None can bare the burden of another... meaning each of us are responsible for our own actions in this life. we better be sure that we are following the correct understanding of Islam, within the guidelines of the Qur'an and the Sunnah... cause on the day of judgment we will not be able to point fingers at any one else.. not even our sheikhs, imams or maulanas. May Allah (swt) give us the correct understanding of Islam and help us to abide by all aspects of it.

Sunday 11 January 2009

9 jan

semasa on the balik ke Salak Tinggi dari Gombak. Seperti biasa..sy berhenti di KL Central untuk swicth train. Apa yang berlaku disitu, terdapat tabung utk Gaza. Di tabung itu ada 2 orang foreigner (laki dan ppuan) duk perhatikan Tabung itu. Sy perhatikan mereka..dimana wanita itu hendak menderma. But di'halang' oleh lelaki itu(mengelengkan jari telunjuknya kepada perempuan). Sy perhatikan lagi, gelagat lelaki itu, seolah2 menderma tak menyelesaikan masalah. Dari gerakan tubuh n tangan lelaki itu kepada ppuan itu seperti 'bom dibalas dengan bom'.


Berbalik kepada Jumaat yg lalu.. Sy bertanya kepada kalian dan diri sy sendiri dimana peranan kita?? kita still rase syukur negara kita xkena bedil peluru..dihujani bom2..dan sebagainya..mslh ekonomi kita?? mmg lah kita tgh merundum ekonomi..sume negara pun kena kesan global itu juga..tp masalah jiwa umat islam dipalestine itu..tidak kah rase hiba bila melihat di tv dan mndgr dgn telinga sendiri??kita nie masih berpeluang taw utk pegi sek, jumpa kwn..riadah sana sini..tgk bola hingga lewat mlm..cita2 saudara palestine itu besar..berjihad fisabilillah mmbebaskn negara mereka dr yahudi..memuliakan kembali Syariat Islam..Kat sini??*fikirlah sendiri*..


Wahai Tentera Allah! Taatlah kepada Allah, berjihadlah di palestine

Wahai Tentera Muslim, Gaza memerlukan kamu!!

-Dimana General Salahuddin ke dua??yg bakal membebaskan palestine dr luar seperti mana yg berlaku pada General Salahuddin Ayubi sebenar..


"
Keganasan dan kebiadaban Yahudi di Gaza saat ini tidak akan dapat diselesaikan kecuali dengan satu-satunya jalan yakni pasukan tentera mestilah dihantar ke sana bagi melawan musuh Allah yang juga merupakan musuh umat Islam iaitu Yahudi laknatullah. Kekuatan mestilah dilawan dengan kekuatan dan perang mestilah dijawab dengan perang, bukannya dengan ubat-ubatan atau pemboikotan semata-mata."



“Perangilah mereka dan Allah akan mengazab mereka dengan tangan-tangan kalian dan menghinakan mereka serta membantu kalian mengalahkan mereka dan Allah akan melegakan hati-hati kaum Mukminin” [TMQ at-Taubah (9):14].

No comments:

Related Posts with Thumbnails